Handvärmare.

0kommentarer

Jag är otroligt frusen av mig, speciellt nu när vintern kommer med stormsteg. Värst är det nästan om händerna. Jag vill inte gå med vantar på mig inomhus liksom. Idag när vi var på Biltema så hittade jag en handvärmare som jag köpte för att prova, för 10 kronor kunde det vara värt om det inte skulle vara så bra som jag hade hoppats. :) Oj vilken smart sak! Fungerade bra och jag blev varm om händernbildens ska jag köpa på mig några fler av. :)
 
Så här står det på hemsidan om den: 

"Handvärmare

Lätthanterlig handvärmare som kan återanvändas. Perfekt att ha i fickan vid alla typer av friluftsaktiviteter. Även bra att ha i beredskap i t.ex. bilen. Giftfritt innehåll. Påse av PVC. Mått: 9 x 6 cm, Vikt: 70 g.

Använd handvärmaren så här:
Böj metallchipet några gånger för att aktivera uppvärmningen. Värmen håller i ca. 40 minuter, beroende på omgivningens temperatur. För att innehållet ska utveckla värme igen, koka påsen i vatten 2–5 minuter eller lägg den i mikrovågsugn 2–5 minuter i medelhög effekt och med 20 sekunders intervall tills innehållet blir till vätska igen."
 
 

Kommentera

Publiceras ej