GODKÄND!

8kommentarer

I onsdags var jag ju iväg på gruppinformation plus samtal med läkaren. Här kommer en liten sammanfattning av den eftermiddagen. :)

Först hade vi gruppinfo med läkaren, han tog upp hur op går till, risker, hur många procent av övervikten man förväntas gå ner osv. Han sa även att det blivit hårdare nu, krav på viktminskning innan op t.ex. Får man 10 kg som krav och går "bara" ner 9 kg så förskjuts datumet. Inte mindre än 4 veckors flyt heller, 6 veckor vid högre BMI. Efter att läkaren pratat en stund tog dietisten över och pratade om hur man ska äta efteråt, vad man ska/kan äta och såna saker.

Allt det tog väl 1,5 timme har jag för mig. Efter det fick vi snällt sitta ner i väntrummet tills man blev uppropad för att vägas och mätas, sen in till ett rum där midjemått, blodtryck och puls kollades. Till sist fick man det enskilda samtalet med läkaren.

Aldrig har jag väl varit så nervös som när väntan började efter gruppinfon. :P Samtalet gick bra, han frågade varför jag inte går ner i vikt enligt mig själv. Pratade lite om hur man har försökt innan och så. Sen kom det: "godkänd för operation är du." Jag blev överlycklig! Dock anmälde han mig inte nu då det är sommaruppehåll, han skulle ringa mig i augusti eller början av september och höra hur det går för mig, om jag fortfarande var med på tåget som han uttryckte det. ^^ Men det tyckte han att jag var redan nu så. I höst/vinter beräknas jag alltså få en op-tid! :D 11 kg fick jag som krav att gå ner och det ska jag väl klara, en del under sommaren på egen hand och sen med hjälp av 4 veckors flyt borde det inte vara några problem tycker jag, hoppas jag. ;)

8 kommentarer

Eva

23 May 2011 13:56

Grattis! :)

Helené

24 May 2011 16:50

Grattis! :)



11kg klarar du lätt, på sommaren och med flytet! Jag gick ner 9kg på 20 dagar (hade dock inga måste-kilon att gå ner, utan bara flyt)! De fixar du :)



Lycka till med allt - operationen och "de nya livet"! :)

Evelina

24 May 2011 23:15

Härligt lycka till:)

Viktkarusellen - {lillastorajag}

05 Jun 2011 14:39

Grattis!! Fick själv min gröna godkänd stämpel i rumpan den 18 maj :-D



Klart du kommer klara att gå ner de kilon som krävs! Står själv inför en operation nu i höst. Vi kanske kan följas åt och ge varnadra stöd & peppe?



Trevlig dag!



Viktkarusellen - {lillastorajag}

10 Jun 2011 11:53

Kikar in och önskar dig en riktigt härlig helg!! Och du, kom ihåg att njuta av den här sommaren, för det blir den sista så här. Nästa sommaren har ju en ny period av våra liv börjat :-D

Marie

29 Jun 2011 22:19

Grattis! Dina 11 kg kommer du klara galant! Ha en fortsatt trevlig sommar! :)

Wysteriia

17 Jul 2011 18:38

Grattis eller vad man säger..? haha :) Har en vän som opererats tidigare och hon verkar må väldigt bra efter op! :)

Kanie - gastric bypass, maj 2011

23 Sep 2011 19:00

Vad skoj! :) gratulerar!!

Kommer att gå fint!

Jag har själv varit opad i 4 månader och gått ned 21kg sammanlagt. :)

Har en blogg om du vill läsa.

Kramar från en 19 årig tjej.

Kommentera

Publiceras ej