Svar.

0kommentarer

Det var några få tappra som gav sig på att ställa frågor till mig iaf. ;) Här kommer frågorna och svar på dom.

Hur mycket vägde du innan gbp operationen?
Jag räknar min startvikt från dagen jag var på gruppinfo och samtal med läkare, det var då jag fick ett godkännande för att få göra denna OP. Enligt min våg hemma vägde jag då 125 kg.

Vad väger du nu?
Vid min senaste vägning visade vågen 94,3 kg.

Är du klar med ditt mål eller gör du något för att komma dit fortfarande? och isf vad vill du väga då?
Jag är inte färdig, inte på långa vägar känns det som. Jag har ungefär 20 kg kvar till min "drömvikt" som är 75 kg. Går jag ner till 78 kg så är jag precis normalviktig enligt BMI-skalan. :) För att nå dit måste jag skärpa mig en del, måste ta tag i gymmandet och det kommer igång alldeles snart! Promenader kommer nog att bli mer intensivt ju bättre väder det blir också.

Favoritfärg?
Rosa såklart! ;)

Favoritmat?
Oj, jättesvår fråga. Vet inte riktigt om jag har nån favoritmat faktiskt. Men jag måste nog säga limefilé-gryta med klyftpotatis, jag kan lägga ut recept vid ett senare tillfälle. :)

Favoritfilm?
Också en svår fråga. Kan vara The Notebook eller PS I Love You. Jag är svag för kärleksfilmer. ^^ Annars är komedier aldrig fel, finns massvis med bra såna!

Hur träffades du och C?
Lite roligt och pinsamt på samma gång faktiskt. :) Det var på den tiden LunarStorm existerade, både han och jag bodde i Gävle och just den 11 december tittade han vilka tjejer som fyllde år i Gävle. Jag var en av dom, fyllde 20 år, så han skrev grattis till mig. Jag hade lika gärna kunnat låtit bli att svara men det gjorde jag och efter det började vi chatta och till slut SMSa. Det framkom att vi kom ifrån samma kommun osv osv. Jag kände absolut inget för honom, tyckte ingenting om honom liksom men han började gilla mig under den tiden (vet jag så här i efterhand). Vi bestämde oss för att träffas en helg i februari när vi båda skulle ut och festa, sagt och gjort, båda var otroligt fulla (pinsamt) så vi kommer inte ihåg så mycket. :P Vi umgicks rätt intensivt efter det och jag fick panik, "gjorde slut" men vi träffades lite ändå under den korta tiden det var slut. Jag insåg rätt snabbt ändå att jag inte ville vara utan honom och som tur var ville han ta tillbaka mig. Så på den vägen är det, här är vi nu 7 år efter och vi vill inte ha det på nåt annat sätt! <3

Vad tycker han om din förändring?
Jag frågade honom nu och det enda han sa var att han tycker det är bra. :P Han har varit stöttande från början i mitt beslut om att OPa mig för han vet hur dåligt jag har mått över min övervikt. Tacksamt!

Hur många cm har du minskat i midjan?
Om jag visste det skulle jag svara. Jag mätte mig tyvärr aldrig från början och har glömt att börja mäta efter vägen. Jag tänkte att jag skulle maila till Kirurgslussen på sjukhuset, där man har sitt första möte och så, för att fråga om dom har mitt midjemått för dom tog det då jag var där första gången. Kan vara roligt att se skillnaden faktiskt.

Favoritserie?
Scrubs! Finns ingen bättre, vet inte hur många gånger jag sett all avsnitt. ;) How I Met Your Mother kommer tätt därefter.

Blir det något med konditordrömmen? Funderat på att utbilda dig?
Om jag bara visste hur det kommer att bli, jag kan verkligen inte släppa dom drömmarna. Tänker på det titt som tätt faktiskt, nån gång ska jag nog förverkliga min dröm. :) Ett eget café, ja tack!

Hur lång är du?
Jag är 177 cm lång.

Kan du äta vad du vill fast i mindre mängder efter OP?
Ja, på både gott och ont kan jag äta allt, fast i betydligt mindre mängder.

Vad jobbar du med?
Jag studerar för att så småningom jobba som lärare.

Kommentera

Publiceras ej