Psykiskt.

1kommentarer

Jag har läst väldigt mycket att det psykiska kanske inte hänger med så bra alla gånger när det fysiska förändras, att man fortfarande ser sig själv som jättestor fast att man inte är det nå längre. Än så länge har jag inte haft nå problem med just den biten.

Det jag däremot har problem med är att psykiskt förstå att jag fysiskt inte kan äta så mycket som jag gjorde innan operationen. Min hjärna gör så att jag lägger på på för mycket mat från gång till gång och det slutar med att jag får slänga en hel del, eller så äter jag liiite till bara för att så gjorde jag förut men hur bra mår jag sen då? Min hjärna blir inte tillfredsställd med det lilla magen faktiskt klarar av att bli mätt på numera.

Detta problem är något jag dagligen måste hantera, det är jobbigt och svårt men jag ger mig inte. Jag ska övervinna det gamla psyket och få ett bättre och sundare tänk!

1 kommentarer

Lynn

17 Jan 2012 18:28

Förstår exakt hur du menar..

Kommentera

Publiceras ej