Hundägare.

2kommentarer

I mars förra året lånade vi en hund som då var 4 månader gammal när vi fick hem honom. Världens underbaraste hund! Vi uppfostrade honom som vår egen och blev väldigt fäst vid honom. Jag och sambon sa när vi hade honom att om vi nånsin skulle ha hund på riktigt så skulle det vara han, för han är så speciell. I augusti samma år ville ägaren ha tillbaka honom, vilket vi visste kunde hända. Det var sorgligt och det blev tomt utan den lilla krabaten. :(

Men i slutet av förra året fick jag mail av ägaren att dom hade beslutat sig för att sälja honom och jag blev alldeles till mig, jag ville ha honom! Efter mycket om och men (övertalning av sambon) åkte vi och köpte honom på nyårsafton. GLÄDJE! Han blev otroligt glad över att se oss och det var inga problem att få med honom hem. ;) Väl hemma var det inte heller nå problem, han kände sig direkt som hemma, som om att han aldrig hade varit borta härifrån. :) Katterna verkade t.o.m. känna igen honom för dom sprang inte och gömde sig som dom alltid annars gör.

Nu kan jag komma igång ordentligt med promenader också vilket känns otroligt skönt. Jag har varit lite väl lat faktiskt och inte rört på mig så mycket som jag borde efter OP. Så med hjälp av min lilla lurvtuss och årskortet på gymmet jag fick av min älskling i julklapp kommer detta år att bli ett av dom bästa!


Min älskade Gizmo. ♥

2 kommentarer

Lynn

03 Jan 2012 23:10

Vilken fin historia o fin liten vovve :)

Mela

11 Jan 2012 15:06

HaHa

Han ser allt lite rolig ut den där ;)

Kommentera

Publiceras ej