Tallrikar.

3kommentarer

Jag tänkte visa er hur min tallrikshistoria ser ut. Och med det menar jag att jag ska visa bild på dom olika tallrikarna jag har ätit på under den senaste tiden i mitt liv.

Från början hade vi stora, "vanliga", tallrikar och oj vad mat man kan lägga på den tallriken! Jag insåg detta efter en lång tid så då införskaffade vi oss mindre tallrikar som kallas för assietter om jag inte minns helt fel. Mindre mat får plats på dom så det är bra, men man kan ju ta fler gånger (mitt motto ett tag).. Efter OPen köpte jag fyra mindre assietter till mig då jag verkligen inte kunde/kan äta så mycket och det var för lätt att lägga på för mycket på dom andra som jag ändå inte äter upp. Nu är nästan dom för stora också för min hjärna gör så att jag fortfarande lägger upp för mycket mat, fyller tallriken liksom. När jag var på en second hand butik förra veckan hittade jag 11 assietter som var mindre än dom minsta jag har så dom köpte jag! Dessa är alldeles lagom och jag är glad att jag hittade dom. :) Jag har även köpt mindre glas då jag inte kan dricka så mycket åt gången numera.

Nedan är en bild på dessa fyra olika tallrikar och för att få en hum om storleken har jag lagt på en förpackning pappersnäsdukar som dom allra flesta vet hur stora dom är. Rätt så stor skillnad på storleken, skrämmande hur mycket mat jag kunde äta förut när jag tittar på den största tallriken..





3 kommentarer

Eva

06 Mar 2012 20:21

Oj vilken skillnad!

LORISSA LOVEBOMB

07 Mar 2012 11:38

sv: Vaaa, tack <3 det värmer så mycket, för jag håller inte alls med är jag rädd. Därför är det extra upplyftande.



Vilken smart grej för portionskontroll. Det borde jag göra när jag har råd med nya fat :)

Melissa - Livet i ett Fängelse!

07 Mar 2012 13:50

Hoppas du också har strålande sol i ett härligt vårväder :)

Jag borde vara ute och njuta men istället så sitter man inne och fastnar framför datorn, som vanligt dvs, man ska ju "baaara göra.." :D

Kommentera

Publiceras ej