Förlovningsring.

4kommentarer

Som ni vet är jag förlovad och jag älskar verkligen min ring! Men nu har jag ett litet problem med den, den är liksom lite för stor. Titt som tätt kan den få för sig att åka av, speciellt när jag är iskall om händerna då behövs det inte mycket rörelse för att den ska åka av. Frågan är ju om jag ska låta knacka in den nu så den blir mer lagom eller om jag ska göra det när jag gått ner färdigt. Blir jag nå mindre om fingrarna av dom 15-20 kg som jag har kvar att gå ner undrar jag?

Svårt val det här. Hur har ni andra gjort om ni haft samma problem? Hur skulle ni som inte haft det problemet göra tror ni?

4 kommentarer

Sandra

09 Mar 2012 17:06

Jag tycker att du ska vänta tills du är klar. Det KAN hända mycket på de sista kilona och jag tycker det är bättre att göra en minskning. Ha den på ett annat finger eller i ett halsband så länge :)

LORISSA LOVEBOMB

09 Mar 2012 20:03

Tjoho! Nu har slumpen dragit en vinnare i tävlingen.

Här kan du se vem som vann :)



http://lorissalovebomb.se/2012/march/vinnaren.html#comment



Och jag passar på att tillägga: om du går ner 15 kg till är det nog ganska säkert att anta att dina fingrar blir ännu smalare.

Lynn

10 Mar 2012 09:07

Ja dina fingrar kommer bli ännu smalare så vänta! O gör gärna som Sandra beskrev, ha den i ett halsband. För det vore ju fruktansvärt om du tappade den!

Ett snabbtips är ju annars att tejpa några varv runt ringen på insidan av handen. Då blir den lite mindre och det sitter bra!

Svar: Jag tänkte länge: Vem kan Sassa84 va? Men nu vet jag!:D Kul att du la till mig!:D

Marie

11 Mar 2012 22:39

Jag har samma problem! Men tänker inte förminska min ring förrän jag har kommit till målvikten. Har 10-15 kg kvar och det kan hända mycket på dom kilona :) Så vänta med det, sätt den på ett annat finger eller i en halskedja så länge :)

Kommentera

Publiceras ej