Tårta.

1kommentarer

Jag älskar ju att baka och den senaste tiden har jag blivit sugen att prova på nåt nytt, vilket jag gjorde i söndags och måndags. Länge har jag funderat på att göra en tårta och dekorera den med sockerpasta på ett eller annat sätt. Dock fuskade jag lite och använde färdiga tårtbottnar och tårtmousse på påse. Men det ska det bli ändring på till nästa gång. ;)


Först hade jag jordgubbsmousse och la skivade jordgubbar uppepå.


Sen hade jag vaniljmousse och la skivade jordgubbar uppepå.


Locket åkte på och jag snyggade till kanterna. Efter det spacklade jag den med smörkräm, som jag tyvärr glömde att ta bild på.


Till sist kom sockerpastan på tårtan, jag dekorerade med egengjorda rosor och löv, även dessa i sockerpasta som jag färgat själv. Det var inte det lättaste att få till men det var ändå lättare än vad jag trodde att det skulle vara. :)

Väldigt nöjd med resultatet för att vara första gången! Nu har jag fått mersmak och vill testa på mer, fast med riktiga verktyg. ;) Jag har fått ett "beställningsjobb" redan vilket kommer att bli roligt! Hoppas att det blir bra bara så jag inte skämmer ut mig. :P Haha!

Vill nån mer beställa så jag får öva är det helt okej, men det sker på egen risk. ;)

1 kommentarer

Lynn

17 Jun 2012 10:52

Superfint blev det ju Sandra! :D

Kommentera

Publiceras ej