Frestelser.

1kommentarer

Dag 6 av flytet och nästan den bästa hittills. Håller jag på att ta mig över tröskeln kanske? *Hoppas* Men oj så många frestelser det finns!

Aldrig förr har väl folk uppdaterat sina statusuppdateringar på Facebook så mycket med vad dom ska äta för god mat. All reklam på TV om ätbara saker. Gå och handla på affären med/åt sambon. Vi beställde en receptpärm med massor med receptkort för ett bra tag sen och när kom det då tro? Jo, idag. Blev inte alls sugen när jag satt och sorterade korten och skulle sätta in dom under rätt flik. Det är hemskt vad jag uppmärksammar saker och ting mer nu när jag själv inte får äta. Allt låter t.o.m. gott, ALLT! Jag som är så kräsen i vanliga fall. :P

Den största frestelsen kom dock nyss. Jag skulle laga mat åt sambon så han har matlådor till jobbet. Köttfärssås och makaroner. Jag var så rädd att jag skulle råka smaka mitt i processen, för att smaka av kryddor och så liksom. Jag fick verkligen koncentrera mig för att låta bli. Men jag klarade mig igenom det utan missöden så nu är jag stolt över mig själv!

Hur har ni andra gjort för att klara av alla frestelser som finns?


Några av dom maträtterna jag och sambon åt när vi var utomlands för 2 år sen.

1 kommentarer

Lynn

01 Oct 2011 18:27

Dricka mycket vatten o sysselsätta sig funkar väl bäst tror jag. Och visualisera dig som smal. Och tänka "Är det verkligen värt att jag förstör allt genom att bara ta en sked av köttfärssåsen, är det värt det?"

Kommentera

Publiceras ej